Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
Siirry etusivulle

Vaikuttava viestintä -kirjassa tutkittua tietoa sosiaalisen median vaikuttajista ja vaikuttamisesta

ProComma Academic -kirjasarjan vuoden 2023 julkaisu on ilmestynyt 1.6.2023 teemalla vaikuttava viestintä. Kirja kokoaa yhteen tutkittua tietoa sosiaalisen median vaikuttajista ja heidän roolistaan organisaatioiden strategisessa viestinnässä.

Miten tunnistaa valtiollista propagandaa tekevät somevaikuttajat? Kannattaako yritysjohtajan tai asiantuntijan tavoitella Twitterissä ajatusjohtajan asemaa? Ja mitä somevaikuttaja voi oppia antiikin filosofi Aristoteleelta?

ProCom ry:n kustantama ProComma Academic -julkaisusarjan kymmenes teos Vaikuttava viestintä kerää yhteen viestintäalan tutkimuksia ja teoriaa. Teoksen kaksitoista vertaisarvioitua artikkelia tarkastelevat erityisesti ammattimaisia sosiaalisen median vaikuttajia ja heidän yhteistyötään organisaatioiden kanssa. Kirjan artikkeleissa perehdytään myös organisaatioiden johtajiin ja asiantuntijoihin, jotka usein toimivat sosiaalisessa mediassa vaikuttajien tavoin. Teoksen ovat päätoimittaneet KTT Hanna Reinikainen ja VTT Salla-Maaria Laaksonen.

”Kirjan artikkelit avaavat vaikuttavan viestinnän moninaisuutta. Sosiaalisen median vaikuttajilla on nykyään erilaisia rooleja, samalla kun yhä useammat eri ammatti- ja asiantuntijaryhmät ovat alkaneet hyödyntää sosiaalista mediaa ammattimaisten somevaikuttajien tapaan. Viestinnän ammattilaisen on tärkeää ymmärtää tätä kokonaisuutta ja toivomme, että kirja tarjoaa välineitä tämän ymmärryksen kasvattamiseen”, sanoo päätoimittaja Hanna Reinikainen.

ProComma Academic 2023 – Vaikuttava viestintä on aiempien ProComma-julkaisujen tavoin vapaasti luettavissa verkossa Helsingin yliopiston Helda -arkistossa. Vuoden 2023 julkaisun yksittäiset artikkelit tulevat myös luettaviksi sähköisesti Heldaan. Painettua kirjaa voi tilata ProComin toimistolta 35 € hintaan, ProComin jäsenille teos on maksuton.

Linkki sähköiseen julkaisuun: https://helda.helsinki.fi/handle/10138/358167

Painetun teoksen tilaukset ProComin verkkosivuilta tai arvostelukappaleet: procom@procom.fi .

Lisätietoja teoksesta antavat:

päätoimittaja:
Hanna Reinikainen, tutkijatohtori, Helsingin yliopisto, puh. 050 3080552, hanna.m.reinikainen@helsinki.fi

sekä ProComissa:
Jaana Raatikainen, viestintäpäällikkö, ProCom, puh. 040 8253081, jaana.raatikainen@procom.fi