Tapahtumakalenteri
Tapahtumalistaus
-
5 kerran koulutuskortti
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProCom5 kerran koulutuskortilla voit räätälöidä itsellesi tai organisaatiollesi oman koulutuspaketin! Hanki itsellesi tai organisaatiollesi uusi 5 kerran koulutuskortti ja voit valita pakettiin tarjonnastamme juuri itseäsi kiinnostavat koulutuspäivät.
-
Vastuullisuuden koulutuskokonaisuus 2025
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineVastuullisuuden koulutuskokonaisuus tarjoaa viestinnän ammattilaisille syvällisen katsauksen vastuullisuuden ja viestinnän yhdistämiseen nykypäivän ja tulevaisuuden yrityksissä ja organisaatioissa. Koulutusvuoden aikana osallistujat oppivat hallitsemaan vastuullisuusviestinnän keskeiset elementit aina kestävyysraportoinnista sosiaalisen vastuullisuuden teemoihin.
-
Tekoälykkään viestinnän koulutuskokonaisuus 2025
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineTekoälykkään viestinnän koulutuskokonaisuus tarjoaa viestinnän ammattilaisille syvällisen ymmärryksen siitä, miten tekoäly ja teknologia ovat muuttaneet ja tulevat muuttamaan viestinnän toimintatapoja. Osallistujat saavat valmiudet ymmärtää ja toteuttaa viestinnän muutosta ja hyödyntää teknologisia työkaluja viestinnän vaikuttavuuden parantamiseksi.
-
Strategisen viestinnän koulutuskokonaisuus 2025
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineStrategisen viestinnän koulutuskokonaisuus tarjoaa jo työuraa tehneille viestinnän ammattilaisille mahdollisuuden syventää strategisen viestinnän taitoja hektisessä ja alati muuttuvassa toimintaympäristössä. Koulutusvuoden aikana osallistuja oppii yhdistämään viestinnän organisaation strategisiin tavoitteisiin, hallitsemaan muutos- ja kriisiviestintää sekä vahvistamaan sidosryhmäsuhteita ja viestinnän vastuullisuutta.
-
Vaikuttajaviestinnän intensiivikurssi 2025
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimistoProComin kaksipäiväisen koulutuksen tavoitteena on antaa perustiedot vaikuttajaviestinnästä eli lobbauksesta yritysten ja järjestöjen viestijöille ja yhteiskuntasuhteista vastaaville. Kouluttajat kertovat näkemyksiään muun muassa onnistuneesta ja epäonnistuneesta lobbauksesta, päätöksenteon prosesseista ja lobbauksen sääntelystä Suomessa. Koulutuksen aikana saadaan käytännön vinkkejä vaikuttamisstrategian laatimiseen.
-
Turun alueverkosto: Viestinnän auditoinnilla kohti strategista ja vaikuttavaa viestintää
, Tapahtuman tyyppi: Webinaari , Tapahtuman ajankohta: -TeamsEläketurvakeskus toteutti viestintäosastonsa ja ulkoisen viestintänsä auditoinnin vuonna 2024. Viestintäjohtaja Tuovi Rautjoki kertoo prosessista, sen tuloksista ja tällä hetkellä käynnissä olevasta viestinnän kehitystyöstä Turun alueverkoston tapahtumassa.
-
Viestinnän vastuullisuus, maine ja kriisiviestintä
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineVastuullisuuden, maineen ja kriisiviestinnän koulutuspäivä on tehokas, laaja-alaiseen kokemukseen nojaava kokonaisuus, joka auttaa ymmärtämään maineen ulottuvuuksien ja kriisitilanteiden välisen yhteyden. Kouluttaja Anna Ståhle uskoo, että rehellisyys organisaation haasteiden edessä ja rohkea oman toiminnan analysointi ovat paras mainevakuutus. Koulutuspäivä yhdistää tehokkaasti strategisen, operatiivisen ja inhimillisen näkökulman maineen analysointiin, kriisien ennakointiin ja ennaltaehkäisemiseen, kriisitilanteen hoitamiseen ja myrskyistä selviytymiseen.
-
Johtajaverkoston vierailu Fazerille – teemana Tulevaisuuden ruoka
, Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -Fazer Experience -vierailukeskus, Fazerintie 6, VantaaJohtajaverkoston vierailulla Fazerille keskustelemme tulevaisuuden ruoasta. Puhumassa ovat vastuullisuusjohtaja Joséphine Mickwitz ja PR- ja mediatyöstä vastaava viestintäjohtaja Anniina Niemistö.
-
Jäsenwebinaari: Viestintä ja yhteiskunnallinen luottamus
, Tapahtuman tyyppi: Webinaari , Tapahtuman ajankohta: -onlineTervetuloa ProComin jäsenwebinaariin kuulemaan ja keskustelemaan viestinnän roolista luottamuksen rakentajana. Voiko yritysviestinnällä rakentaa sopusointua ja luottamusta kärjistyneen mielipideilmaston keskellä?
-
Kestävyysraportoinnin tavoitteet ja toteutus
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineKestävyysraportointi on kehittymässä kohti määrämuotoisempaa suuntaa kestävyysraportointidirektiivi CSRD:n myötä. Tässä koulutuksessa käymme läpi direktiivin vaatimukset ja pohdimme, kuinka niihin varaudutaan. Lisäksi käsittelemme, kuinka vastuullisuusaiheista viestitään CSRD:n mukaisesti.
-
Digiverkosto: Lyhytvideoiden trendit ja ketterä koostaminen someen
, Tapahtuman tyyppi: Webinaari , Tapahtuman ajankohta: -TeamsDigiverkosto keskustelee lyhytvideoista, niiden trendeistä ja katsojaa kiinnostavasta sisällöstä toukokuisessa webinaarissa. Puhujavieraana on Heikki Kyllönen Parcerosta.
-
Tampereen alueverkosto & Tiede- ja teoriaverkosto: Tutkimusviestintää ja viestinnän tutkimusta
, Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -Tampereen yliopiston pääkampuksen päätalo (os. Kalevantie 4, Tampere), Sali C8Tervetuloa vierailulle Tampereen yliopistoon! Tule kuulemaan, viestinnän alan ajankohtaisia kuulumisia ja tuoretta tutkimustietoa esimerkiksi sosiaalisen median polarisaatiosta.
-
Mediaviestinnän intensiivikurssi 2025
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimistoMediaviestinnän intensiivikurssilla opit, millainen on median rooli ja merkitys yhteiskunnassa ja demokratiassa, millaisia ovat toimittajien työskentelytavat ja journalistinen prosessi, sekä miten rakentaa mediasuhteita.
-
Satakunnan alueverkosto: Vierailu Satakunnan hyvinvointialueen viestintään
, Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -Satasairaala, Sairaalantie 3, PoriSatakunnan alueverkoston tilaisuuden aikana keskustellaan Sata-alueen viestintä- ja markkinointitiimin kanssa toimivista toimintatavoista ja tutustutaan Satapsykiatrian toimintaan.
-
Kestävän kehityksen verkosto: Oppeja ensimmäiseltä CSRD-kierrokselta – Case Elisa
, Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma & etäosallistumismahdollisuus , Tapahtuman ajankohta: -Elisan toimisto (Ratavartijankatu 5, Helsinki) & onlineVuonna 2024 vastuullisuuden saralla yksi aihe oli ylitse muiden: raportointi uudistui rytinällä, kun NFRD (ei-taloudellisten tietojen raportointidirektiivi) korvattiin uudella kestävyysraportointidirektiivillä (CSRD) ja eurooppalaisilla kestävyysraportointistandardeilla (ESRS). Tule kuulemaan, kuinka vastuullisuustyötä on muutosten keskellä tehty Elisalla. Meidät vastaanottaa Elisan vastuullisuusjohtaja Minna Kröger.
-
Vaikuttava sidosryhmälähtöinen viestintä
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineKuinka rakentaa strategista ja luovaa viestintää? Tässä koulutuspäivässä perehdymme luovuuden ja sidosryhmälähtöisyyden perusteisiin sekä viestinnän strategiseen suunnitteluun. Koulutuksen opit auttavat sinua syventämään strategista viestintäosaamistasi ja vahvistamaan liiketoiminnan ja viestinnän yhteyden ymmärrystä. Lisäksi tunnistat sidosryhmiä ja niiden odotuksia yhä tehokkaammin.
-
Valmentajaverkosto: Viisi pointtia – Viestijä valmentajana muutoksessa
, Tapahtuman tyyppi: Webinaari , Tapahtuman ajankohta: -OnlineValmentajaverkoston suositussa Viisi pointtia -webinaarisarjassa keskustelemme tällä kertaa muutosviestinnästä. Puhujavieraina ovat viestintä- ja vuorovaikutusvalmentaja Pauliina Perttuli (Punos Finland Oy) sekä MTV Oy:n Head of Corporate Communications & Responsibility Tea Siikonen.
-
ProCom-päivä 2025
, Tapahtuman tyyppi: Tapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -Finlandia-talo, Mannerheimintie 13 E, 00100 HelsinkiProCom-päivä 2025 kutsuu viestinnän ammattilaiset mukaan pohtimaan, miten strateginen viestintä muuttaa organisaatioita ja luo vaikuttavuutta. Päivän aikana pureudumme luottamuksen rakentamiseen, viestintäammattilaisten strategiseen rooliin, johtamiseen sekä tekoälyn tarjoamiin mahdollisuuksiin. Inspiraatiota ja näkemyksiä tarjoavat huippupuhujat valovoimaisten juontajien johdolla.
-
Viestintä muutoksessa – Ennakointi ja turvallisuus
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineIlmasto, polarisaatio, strategia, tekoäly, turvallisuus, arvot, oma tiimi. Muutosta tapahtuu kaikkialla, mutta mitä niistä tullisi nähdä ennakolta ja miten niistä tulee viestiä? Tässä koulutuspäivässä tutustumme erityyppisten muutosten viestintään mahdollisuuksien luomisen ja riskienhallinnan kautta. Päivän aikana opit myös, millaista muutosta kyberturvallisuusuhat vaativat organisaatioilta.
-
Vaikuttava viestintä: Data, mittarit ja tekoälyn tuki
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineMitä on dataohjattu viestintä? Miten viestintää voi ja kannattaa mitata? Onko tekoälystä apua dataohjatussa viestinnässä? Tässä koulutuspäivässä keskitymme datan rooliin viestinnän päätöksenteossa ja vaikuttavuuden mittaamisessa.
-
Strateginen viestintä ja mittaaminen
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineMittareita ja dataa on tarjolla paljon, mutta avainkysymys on: mitä kannattaa mitata ja miksi? Koulutuspäivän tarkoituksena on lisätä ymmärrystä viestinnän mittaamisesta ja sen perusperiaatteista. Päivä tarjoaa konkreettisia työkaluja vaikuttavuuden mittaamiseen ja sen kehittämiseen. Jokainen osallistuja pääsee myös pohtimaan oman organisaationsa mittareita ja saa tukea niiden rakentamiseen.
-
Teknologian rooli sidosryhmien analysoinnissa ja kohdennetussa viestinnässä
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineMiten käyttää tekoälyä sidosryhmäanalyyseissa ja ymmärryksen jalostamisessa viestinnän tarpeisiin? Kuinka yhdistämme inhimillisen empatian ja teknologian parhaat puolet vaikuttavan viestinnän rakentamisessa? Tekoäly on korvaamaton tukiäly viestinnälle ymmärryksen analysoinnissa ja kohdennetussa viestinnässä. Tässä koulutuksessa tutkimme, millaisia uusia mahdollisuuksia se tarjoaa viestijälle.
-
Sosiaalinen vastuullisuus: DEI ja viestintä
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineKuinka viestijänä voi varmistaa DEI:n toteutumisen omassa työssään? Miten viestinnän ammattilainen voi kasvattaa omaa strategista rooliaan DEI-työn edistäjänä? Tässä koulutuksessa keskitymme DEI:n eli monimuotoisuuden, yhdenvertaisuuden ja inkluusion merkitykseen, ja opimme näiden teemojen merkityksestä työelämässä sekä etenkin osana organisaation viestintää, viestintästrategiaa ja kulttuuria.
-
Strateginen viestintä muutoksessa – ennakointi maineen turvana
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineYhteiskunnallinen epävarmuus, julkisuus ja keskustelukulttuuri haastavat organisaatioita, toimialasta riippumatta. Työyhteisöt kohtaavat tällä hetkellä muutospaineita, jotka haastavat kaikkia yhteisön jäseniä strategisella, operatiivisella ja inhimillisellä tasolla. Tämä koulutus kasvattaa valmiuksia tunnistaa, kohdata ja hyödyntää erilaiset omaa organisaatiota koskevat muutosvoimat. Viestinnällä on muutosten näyttämöllä päärooli ja muutosta pitää syleillä. Koulutuksessa konkretisoidaan, miksi näin on ja miten ennakoinnista voi tulla organisaation paras mainevakuutus.
-
Vastuullinen brändi ja vaikuttava viestintä
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineMiten luoda houkuttelevaa vastuullisuusviestintää kapsahtamatta viherpesuun? Miten vastuullista brändiviestintää voi rakentaa ja kirkastaa? Koulutuspäivässä osallistuja saa eväitä siihen, miten yhdistää tarinatalous ja vastuullisuussääntely sekä rakentaa vaikuttavaa ja vastuullista brändiä ja sitä tukevaa viestintää.
-
Viestinnän johtaminen
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineViestinnän johtaminen on keskeinen osa organisaation strategista onnistumista. Päivän aikana opimme johtamaan viestintää tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti arjen käytännöissä sekä rakentamaan organisaation viestintäkulttuuria. Saamme myös käytännön vinkkejä viestinnän strategiseen johtamiseen.
-
Työyhteisöviestintä ja organisaatiokulttuuri teknologian aikakaudella
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineOnko organisaatiokulttuurin kehittäminen HR:n vastuulla, ja viestinnän osaksi jää aiheesta viestiminen? Vai onko työyhteisöviestintä organisaatiokulttuurin kehittämisen primus motor? Millainen rooli teknologialla ja tekoälyllä on organisaatiokulttuurissa ja viestinnän kehittämisessä? Koulutuspäivän aikana etsimme eri tapoja vahvistaa positiivista organisaatiokulttuuria viestinnän ja teknologian keinoin.
-
Kestävä kuluttajaviestintä ja yritysaktivismi
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineKoulutuksessa pureudutaan siihen, miten yritys voi viestiä uskottavasti ja läpinäkyvästi vastuullisuudesta ja ottaa vakuuttavasti kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin.
-
Vuorovaikutustaidot strategisen osaamisen ytimessä
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineKohtaatko työssäsi tilanteita ja tapahtumia, joita on vaikea ottaa puheeksi? Uskallatko lähestyä kollegaa, jonka tavan toimia huomaat harmittavan sinua toistuvasti? Miten erilaiset yhteiskunnalliset ilmiöt haastavat työyhteisösi ilmapiiriä ja keskustelukulttuuria? Vuorovaikutustaidot ovat työyhteisöjen suuri mahdollisuus – ja yksi suurimmista uhista. Taidot ovat strategisen osaamisen ydintä, ja niiden ymmärrys on avain sekä työyhteisön että henkilökohtaisen hyvinvoinnin kasvattamiselle. Koulutus antaa käytännön välineitä kykyyn kohdata ihmisiä erityisesti vaativissa keskustelutilanteissa.
-
Kestävyystyön tulevaisuus: Ennakointi ja trendit
, Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -ProComin toimisto / OnlineLuontokato, ilmastokriisi ja sosiaalinen eriarvoisuus haastavat meidät pohtimaan syvällisten systeemisten muutosten tarvetta ja etsimään uudenlaista – uudistavaa – ajattelua ja johtamista. Viestinnällä on merkittävä rooli tämän muutosmatkan vauhdittamisessa. Perehdymme koulutuspäivässä ekologisten ja sosiaalisten multikriisien juurisyihin. Pohdimme, millaisia muutoksia tarvitaan sekä ajatusmalleissa että johtamisessa ja viestinnässä, jotta yrityksistä ja organisaatioista sekä niissä työskentelevistä ihmisistä voisi tulla planetaarisia muutosagentteja.