Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
Siirry etusivulle

Tapahtumakalenteri

Tapahtumalistaus

  • 5 kerran koulutuskortti

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProCom

    5 kerran koulutuskortilla voit räätälöidä itsellesi tai organisaatiollesi oman koulutuspaketin! Hanki itsellesi tai organisaatiollesi uusi 5 kerran koulutuskortti ja voit valita pakettiin tarjonnastamme juuri itseäsi kiinnostavat koulutuspäivät.

  • Jäsenkoulutus: Tekoälykkään viestinnän lähitulevaisuus

    , Tapahtuman tyyppi: Webinaari , Tapahtuman ajankohta: -
    online

    Jäsenkoulutuksessa käymme läpi tekoälyn lähitulevaisuuden tärkeimmät kehitysalueet ja pohdimme, mitkä parhaat käytännöt ja sovellusalueet tuottavat konkreettista lisäarvoa viestijöille. Puhumassa on Mikael Alatalo (Tietoevry).

  • Jäsenkoulutus: Miten viestinnän ammattilainen voi vahvistaa DEI-työtä?

    , Tapahtuman tyyppi: Webinaari , Tapahtuman ajankohta: -
    online

    Monimuotoisuus, yhdenvertaisuus ja osallisuus (DEI) -työ on monessa organisaatiossa jo arkipäivää. Mutta mitä DEI tarkoittaa viestinnän ammattilaiselle? Puhumassa ovat Includia Leadershipin Jonna Louvrier ja Aleksi Soini. Jäsenkoulutus on avoin ja maksuton ProComin jäsenille.

  • ProComin tammiglögit

    , Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto (Kasarmikatu 23 A 5, 2. kerros, Helsinki)

    Tervetuloa ProComin tammiglögeille torstaina 23.1. klo 15.30 alkaen! Tule tapaamaan kollegoita ja vaihtamaan kuulumisia pienen purtavan ja glögitarjoilun ääreen.

  • Vastuullisuuden intensiivikurssi: Kestävyystyön johtaminen ja viestintä

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Miten ilmastokriisi, luontokato ja globaali eriarvoistuminen muokkaavat yritysten toimintaympäristöä ja miten multikriisin tulisi näkyä organisaatioiden johtamisessa ja tarkoituksessa? Mitä vastuullisuus vuonna 2025 konkreettisesti tarkoittaa ja miksi se on tärkeää? Intensiivikurssin aikana saamme katsauksen siihen, miksi kestävyys on keskeinen osa nykypäivän johtamista ja organisaatioviestintää.

  • Vastuullisuuden koulutuskokonaisuus 2025

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Vastuullisuuden koulutuskokonaisuus tarjoaa viestinnän ammattilaisille syvällisen katsauksen vastuullisuuden ja viestinnän yhdistämiseen nykypäivän ja tulevaisuuden yrityksissä ja organisaatioissa. Koulutusvuoden aikana osallistujat oppivat hallitsemaan vastuullisuusviestinnän keskeiset elementit aina kestävyysraportoinnista sosiaalisen vastuullisuuden teemoihin.

  • Strateginen viestintä ja liiketoiminta

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Tässä koulutuspäivässä opit, mitä liiketoimintalähtöinen strateginen viestintä pohjimmiltaan tarkoittaa ja miten viestinnän liiketoimintalähtöisyyttä voi entisestään vahvistaa. Koulutuspäivän aikana kukin osallistuja pääsee pohtimaan näitä asioita myös oman työnsä näkökulmasta.

  • Strategisen viestinnän koulutuskokonaisuus 2025

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Strategisen viestinnän koulutuskokonaisuus tarjoaa jo työuraa tehneille viestinnän ammattilaisille mahdollisuuden syventää strategisen viestinnän taitoja hektisessä ja alati muuttuvassa toimintaympäristössä. Koulutusvuoden aikana osallistuja oppii yhdistämään viestinnän organisaation strategisiin tavoitteisiin, hallitsemaan muutos- ja kriisiviestintää sekä vahvistamaan sidosryhmäsuhteita ja viestinnän vastuullisuutta.

  • Työyhteisöviestinnän verkosto: Esimerkkejä työyhteisöviestinnän kehittämisestä palvelumuotoillen

    , Tapahtuman tyyppi: Jäsentapahtuma , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto

    Työyhteisöviestinnän verkoston tilaisuudessa keskustelemme, miten palvelumuotoilua on käytetty työyhteisöviestinnän kehittämisessä. Puhumassa aiheesta ovat Viestinnän palvelumuotoilu -kirjan kirjoittajat Elina Piskonen ja Salla Syrman.  

  • Jäsenwebinaari: Viestinnän työtaakka ja Lean-ajattelu

    , Tapahtuman tyyppi: Webinaari , Tapahtuman ajankohta: -
    online

    ProComin työssä jaksamiseen liittyvien webinaarien kolmannessa jaksossa käsittelemme Lean-ajattelua viestinnän työtaakan keventämisessä. Webinaarissa avataan, mitä Lean-ajattelu on viestintätyössä ja miten sen avulla voi kesyttää kiirettä ja keskittyä olennaiseen. Asiantuntijavieraana on johtava viestintäkonsultti Tepa Sopanen Brunnenilta.

  • Tekoälykkään viestinnän koulutuskokonaisuus 2025

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Tekoälykkään viestinnän koulutuskokonaisuus tarjoaa viestinnän ammattilaisille syvällisen ymmärryksen siitä, miten tekoäly ja teknologia ovat muuttaneet ja tulevat muuttamaan viestinnän toimintatapoja. Osallistujat saavat valmiudet ymmärtää ja toteuttaa viestinnän muutosta ja hyödyntää teknologisia työkaluja viestinnän vaikuttavuuden parantamiseksi.

  • Viestintästrategia, viestinnän vaikuttavuus ja maine

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Koulutuspäivä antaa katsauksen strategiseen, suunnitelmalliseen ja vaikuttavaan viestintään, jonka avulla vaativassa toimintaympäristössä päästään haluttuihin tuloksiin. Perehdymme myös siihen, kuinka tekoälyä kannattaa hyödyntää sparrailukaverina, kun nostetaan katse toimenpiteistä tavoitteisiin, ennakoidaan hyvää ja varaudutaan kielteiseen sekä arvioidaan onnistumista.

  • Sidosryhmät ja arvoketjut

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Mitä ovat vastuullisuuden sidosryhmät ja arvoketjut? Tässä koulutuspäivässä tarkastellaan, miten organisaatiot voivat osallistaa eri sidosryhmiä vastuullisuusprosesseihinsa. Perehdymme sidosryhmäviestintään ja siihen, miten viestinnän tekijät voivat tehokkaasti kommunikoida eri sidosryhmille, kuten asiakkaille, kumppaneille ja yhteiskunnalle vaikuttavasti.

  • Aamu ytimessä: Sidosryhmävuorovaikutus kuntoon

    , Tapahtuman tyyppi: Webinaari , Tapahtuman ajankohta: -
    Online

    Miten suunnitella ja toteuttaa laadukasta sidosryhmävuorovaikutusta? Aiheesta meille kertoo Kaskasin johtava vuorovaikutusasiantuntija Sonja Kärkkäinen.

  • Tekoälykkään viestinnän intensiivikurssi: Teknologia, tekoäly ja viestintä

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Intensiivikurssi tarjoaa strategisen ja operatiivisen näkökulman teemaan. Kurssin aikana keskitytään teknologian vaikutukseen viestinnän kentässä, sekä korkean tason strategioihin että päivittäisiin käytäntöihin. Lisäksi opit tarkastelemaan tekoälyn käyttöönottoa ja käyttöä organisaatiossasi monipuolisesti vastuullisuuden ja etiikan näkökulmista.

  • Johtajan henkiset voimavarat

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Miten johtaja voi omassa työssään tunnistaa herkemmin toimintaympäristön ilmiöt ja niiden vaikutukset organisaatiokulttuuriin? Miten hän voi paremmin pitää huolta sekä omista että työntekijöidensä voimavaroista? Miten olla jämäkkä mutta inhimillinen? Miten varmistaa omassa työssä ja työpaikan kulttuurin kehittämisessä keskinäinen arvostus sekä diversiteetin ja inklusiivisuuden vaaliminen?

  • Teemakoulutus: Sosiaalisen median strategia

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    Online

    Kuinka luoda sosiaalisen median strategiaa alati muuttuvassa mediaympäristössä? Tämän koulutuspäivän aikana keskustelemme muun muassa toimivista sisältökonsepteista, perehdymme kanavasuunnitteluun ja tuloksien mittaamiseen sekä social sellingiin. Osallistuja saa eteensä konkreettisia tehtäviä, joiden avulla työstämme oman organisaation strategisia suuntaviivoja.

  • Digikanavien tekoälykäs viestintä

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    Online

    Tämän koulutuspäivän aikana keskitymme siihen, miten tekoäly jo näkyy erilaisilla digitaalisilla viestintäkanavilla ja miten tekoälyä voi hyödyntää viestinnän tekemisen tukena monipuolisesti. Huomioimme koulutuksessa myös viestinnän ammattilaisen roolin tekoälyn käyttäjänä, tekoälyn integroijana osaksi omaa organisaatiota ja asiantuntijana, jonka ammattitaitoa tarvitaan yhä, myös tekoälykkään viestinnän tekijänä.

  • Viestinnän vastuullisuus, maine ja kriisiviestintä

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Vastuullisuuden, maineen ja kriisiviestinnän koulutuspäivä on tehokas, laaja-alaiseen kokemukseen nojaava kokonaisuus, joka auttaa ymmärtämään maineen ulottuvuuksien ja kriisitilanteiden välisen yhteyden. Kouluttaja Anna Ståhle uskoo, että rehellisyys organisaation haasteiden edessä ja rohkea oman toiminnan analysointi ovat paras mainevakuutus. Koulutuspäivä yhdistää tehokkaasti strategisen, operatiivisen ja inhimillisen näkökulman maineen analysointiin, kriisien ennakointiin ja ennaltaehkäisemiseen, kriisitilanteen hoitamiseen ja myrskyistä selviytymiseen.

  • Kestävyysraportoinnin tavoitteet ja toteutus

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Kestävyysraportointi on kehittymässä kohti määrämuotoisempaa suuntaa kestävyysraportointidirektiivi CSRD:n myötä. Tässä koulutuksessa käymme läpi direktiivin vaatimukset ja pohdimme, kuinka niihin varaudutaan. Lisäksi käsittelemme, kuinka vastuullisuusaiheista viestitään CSRD:n mukaisesti.

  • Vaikuttava sidosryhmälähtöinen viestintä

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Kuinka rakentaa strategista ja luovaa viestintää? Tässä koulutuspäivässä perehdymme luovuuden ja sidosryhmälähtöisyyden perusteisiin sekä viestinnän strategiseen suunnitteluun. Koulutuksen opit auttavat sinua syventämään strategista viestintäosaamistasi ja vahvistamaan liiketoiminnan ja viestinnän yhteyden ymmärrystä. Lisäksi tunnistat sidosryhmiä ja niiden odotuksia yhä tehokkaammin.

  • Viestintä muutoksessa – Ennakointi ja turvallisuus

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Ilmasto, polarisaatio, strategia, tekoäly, turvallisuus, arvot, oma tiimi. Muutosta tapahtuu kaikkialla, mutta mitä niistä tullisi nähdä ennakolta ja miten niistä tulee viestiä? Tässä koulutuspäivässä tutustumme erityyppisten muutosten viestintään mahdollisuuksien luomisen ja riskienhallinnan kautta. Päivän aikana opit myös, millaista muutosta kyberturvallisuusuhat vaativat organisaatioilta.

  • Vaikuttava viestintä: Data, mittarit ja tekoälyn tuki

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Mitä on dataohjattu viestintä? Miten viestintää voi ja kannattaa mitata? Onko tekoälystä apua dataohjatussa viestinnässä? Tässä koulutuspäivässä keskitymme datan rooliin viestinnän päätöksenteossa ja vaikuttavuuden mittaamisessa.

  • Strateginen viestintä muutoksessa – ennakointi maineen turvana

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Yhteiskunnallinen epävarmuus, julkisuus ja keskustelukulttuuri haastavat organisaatioita, toimialasta riippumatta. Työyhteisöt kohtaavat tällä hetkellä muutospaineita, jotka haastavat kaikkia yhteisön jäseniä strategisella, operatiivisella ja inhimillisellä tasolla. Tämä koulutus kasvattaa valmiuksia tunnistaa, kohdata ja hyödyntää erilaiset omaa organisaatiota koskevat muutosvoimat. Viestinnällä on muutosten näyttämöllä päärooli ja muutosta pitää syleillä. Koulutuksessa konkretisoidaan, miksi näin on ja miten ennakoinnista voi tulla organisaation paras mainevakuutus.

  • Vastuullinen brändi ja vaikuttava viestintä

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Miten luoda houkuttelevaa vastuullisuusviestintää kapsahtamatta viherpesuun? Miten vastuullista brändiviestintää voi rakentaa ja kirkastaa? Koulutuspäivässä osallistuja saa eväitä siihen, miten yhdistää tarinatalous ja vastuullisuussääntely sekä rakentaa vaikuttavaa ja vastuullista brändiä ja sitä tukevaa viestintää.

  • Työyhteisöviestintä ja organisaatiokulttuuri teknologian aikakaudella

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Onko organisaatiokulttuurin kehittäminen HR:n vastuulla, ja viestinnän osaksi jää aiheesta viestiminen? Vai onko työyhteisöviestintä organisaatiokulttuurin kehittämisen primus motor? Millainen rooli teknologialla ja tekoälyllä on organisaatiokulttuurissa ja viestinnän kehittämisessä? Koulutuspäivän aikana etsimme eri tapoja vahvistaa positiivista organisaatiokulttuuria viestinnän ja teknologian keinoin.

  • Kestävä kuluttajaviestintä ja yritysaktivismi

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Koulutuksessa pureudutaan siihen, miten yritys voi viestiä uskottavasti ja läpinäkyvästi vastuullisuudesta ja ottaa vakuuttavasti kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin.

  • Kestävyystyön tulevaisuus: Ennakointi ja trendit

    , Tapahtuman tyyppi: Koulutus , Tapahtuman ajankohta: -
    ProComin toimisto / Online

    Luontokato, ilmastokriisi ja sosiaalinen eriarvoisuus haastavat meidät pohtimaan syvällisten systeemisten muutosten tarvetta ja etsimään uudenlaista – uudistavaa – ajattelua ja johtamista. Viestinnällä on merkittävä rooli tämän muutosmatkan vauhdittamisessa. Perehdymme koulutuspäivässä ekologisten ja sosiaalisten multikriisien juurisyihin. Pohdimme, millaisia muutoksia tarvitaan sekä ajatusmalleissa että johtamisessa ja viestinnässä, jotta yrityksistä ja organisaatioista sekä niissä työskentelevistä ihmisistä voisi tulla planetaarisia muutosagentteja.