
Ohjelma
ProCom-päivä järjestetään 23.10.2020 hybridinä. Tervetuloa mukaan!
Osallistutpa sitten livenä tai streamin välityksellä, olet mukana koko ProCom-päivän ohjelmassa.
ProCom-päivän ohjelma
Voit tutustua päivän puheenvuoroihin myös ProCom-päivän esitteestä. Pääset katsomaan sähköistä esitettä täällä >>
Aamupäivä
8:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9:00 Tervetuloa ProCom-päivään
Kaisa Lipponen, hallituksen puheenjohtaja, ProCom
Jenni Kivessilta, tapahtuman moderaattori

9:05 Keynote: Social Corporate Activism – Global and Local View
Anthony Gooch, PR and Communication Director, OECD
Organisations are increasingly expected to take a stance and promote their values outside of
the immediate operating environment. Should an organisation actively become involved in social
and political issues, and how should communicators enable this dialogue?
9:50 Megatrendit ja vastuullisuusnäkymät
Paula Laine, toimitusjohtaja, Valtion kehitysyhtiö Vake
Megatrendit kuvaavat niitä kehityssuuntia, joilla on vahva vaikutus yhteiskuntaamme.
Miten otamme ennakoivasti otteen näistä trendeistä ja hyödynnämme ne kestävänä ja
vastuullisena liiketoimintamahdollisuutena omassa organisaatiossamme?
10:20 Tauko
10:35 Yritysaktivismi politiikkana
Janne Seppänen, professori, Tampereen yliopisto
Mitä tapahtuu silloin, kun yritys tai organisaatio rakentaa vastuullisuuttaan tarttumalla viestinnässään poliittisesti todella kuumiin kysymyksiin? Tällöin organisaatio joutuu pohtimaan viestintäänsä paitsi markkinoiden ja kohderyhmän myös poliittisen todellisuuden näkökulmasta. Millaista tilannearviota tällöin tarvitaan?
11:05 Aktivismi on riskinottoa ja rohkeutta
Jukka Kurttila, luova johtaja, Finlayson
Finlaysonin toimintaa ohjaa näkemys siitä, että Suomessa tarvitaan valtion lisäksi yritysten, järjestöjen ja kansalaisten omaa aktiivisuutta ja aktivismia paremman yhteiskunnan puolesta. Finlaysonilla yritysaktivismia toteutetaan yrityksen omien arvojen kautta.
11:35 Vastuullisuus ilmastokriisin aikakaudella
Leo Stranius, toimitusjohtaja, Third Rock Finland Oy
Organisaatioiden toimintaympäristö on kovassa muutoksessa. Erityisesti ilmasto- ja vastuullisuusasiat korostuvat. Ilmakehän hiilibudjetti on käytetty alle 8 vuodessa. Planeetan rajat ylittyvät. Sidosryhmien vastuullisuusodotukset kasvavat ja vastuullisuuden rima nousee jatkuvasti korkeammalle. Onnistumisen kannalta tärkeitä eivät ole ne asiat, joita teet silloin tällöin. Tärkeitä ovat asiat, joita teet säännöllisesti.
11:50 Lounastauko
Iltapäivä
12:35 Viestintä 2020-luvulla: viestinnän mallit uusiksi
Emeritusprofessori Leif Åberg
Viestintä 2020-luvulla: viestinnän mallit uusiksi. Viestinnän ammattilaisilta odotetaan ihmeitä uudessa viestintämaailmassa. Leif Åberg esittelee uusimman, ihmeitätekevän mallinsa.
12:50 Vastuullinen vaikuttajamarkkinointi -työpaja
Inna-Pirjetta Lahti, Founder, PING Helsinki
Vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijä Inna-Pirjetta Lahti tuo esille inhimillisen markkinoinnin voiman ja uuden median ilmiöt konkreettisin käytännön esimerkein, yhdistäen tehokkaasti ja kiinnostavasti teorian, tutkimustiedon ja tosielämän toteutuneet tulokset. Työpajassa pääsevät ääneen myös osallistujat: jaetaan kokemuksia ja näkemyksiä – kysytään rohkeasti toisiltamme. Kerro teematoiveesi etukäteen! Lue lisää työpajasta tästä.
13:50 Case Sulapac – Missiona pelastaa maailma muoviroskalta
Antti Valtonen, markkinointijohtaja, Sulapac
Jos mikään ei muutu, on maailman merissä enemmän muoviroskaa kuin kaloja vuonna 2050. Vaaditaan muovin vähentämistä, parempaa kierrätystä, uudelleen käyttöä ja erityisesti uusia materiaali-innovaatioita, kuten Sulapac. Edelläkävijällä on aina haasteita, mutta keskeneräisestä lainsäädännöstä tai puuttuvista standardeista huolimatta on uskallettava innovoida rohkeasti, sillä maailma tarvitsee isoa muutosta ja nopeasti. Kestävän kehityksen mukainen tekeminen ja vastuullisuudesta viestiminen läpinäkyvästi ovat kulmakiviä vastuulliselle liiketoiminnalle.
14:15 Nokia – voimaa monimuotoisuudesta
Anneli Karlstedt, moninaisuusjohtaja, Nokia
Nokiassa uskotaan vahvasti siihen, että monimuotoisuus ja inklusiivisuus ovat menestyvän tiimin tunnuspiirteitä. Parhaat tuotteet, paras palvelu ja paras työpaikka syntyvät yhdenvertaisuuden kulttuurista. Nokia nosti monimuotoisuuden liiketoiminnan prioriteetiksi ja on ryhtynyt sanoista tekoihin.
14:40 Vastuullisuuden evoluutio – hyväntekeväisyydestä strategian ytimeen
Kaisa Hietala, Partner, Gaia
Maailman kolme suurinta ympäristöriskiä: ilmastonmuutos, luonnonvarojen väheneminen ja luonnon monimuotoisuuden köyhtyminen ovat tuoneet vastuullisuuden yhä useamman toimialan strategian ytimeen. Samalla kun perinteinen käsitys vastuullisuudesta hyväntekeväisyytenä ja tukifunktiona murtuu niin syntyy tarve laskea vastuullisuuden arvo liiketoiminnalle täysin uudella tavalla.
15:05 Kahvitauko

15:25 Keynote: How Corporate Activism, Sustainability and Responsibility Affects Brands
Erik Elvingsson Hedén, Managing Director, & Partner, SB Insight
Erik will address how sustainability communication has changed over the last decade, as well as what to expect from brands in the coming “Decade of Delivery” on the Global Goals.
Using both data and experience, Erik will also show how sustainable behaviours have evolved over the years and how the right kind of communication can create real change. Finally, Erik will reveal sustainable brand trends for the upcoming years to provide the audience with sturdy advice on how to communicate credibly.
16:10 Vuoden 2020 Viestintäpalkinnot
Kaisa Lipponen, hallituksen puheenjohtaja, ProCom ja Elina Melgin, toimitusjohtaja, ProCom
17:00 Tilaisuus päättyy ja cocktail-tilaisuus alkaa jatkuen klo 19 saakka
Ilmoittaudu mukaan >>
Vuoden 2020 Viestintäpalkinnot
ProCom palkitsee vuosittain ansioituneita viestintätekoja ja niiden tekijöitä. Tänä vuonna palkinnot jaetaan 23.10. ProCom-päivässä. Ehdotukset kerätään jäsenistöltä, ja valinnat tekee joka vuosi vaihtuva tuomaristo.
Palkintokategorioita ovat:
-
- Vuoden viestintäteko
- Vuoden viestintäammattilainen
- Vuoden johtaja
- Elämäntyöpalkinto
ProCocktail
ProCom-päivän lopuksi kokoonnutaan lasillisen ja naposteltavan äärelle verkostoitumaan, tapaamaan tuttuja ja perkaamaan päivän antia.
Pidätämme oikeudet muutoksiin.