Koulutuspäivät
Tutustu vastuullisuusviestinnän teeman koulutuksiin! Voit ilmoittautua joko yksittäisiin koulutuspäiviin tai vuoden mittaiseen koulutuskokonaisuuteen, jolloin voit osallistua teeman kaikkiin koulutuksiin.
Vastuullisuuden koulutuskokonaisuus pitää sisällään seuraavat koulutuspäivät:
Intensiivikurssilla opimme, miten vastuullisuustyö voidaan muuttaa strategiseksi ja vaikuttavaksi osaksi organisaation toimintaa. Ensimmäisenä päivänä perehdymme siihen, miten viestiä vastuullisuuden periaatteista tehokkaasti sidosryhmille ja kuinka vastuullisuus voi vahvistaa organisaation mainetta ja menestystä. Toisena päivänä syvennymme erityisesti vastuullisuuden rooliin strategisella ja operatiivisella tasolla. Käymme läpi ESG-periaatteet ja opimme, miten ne integroidaan osaksi organisaation viestintää ja toimintaa.
Kouluttajina: Leo Stranius, Sari Kuvaja ja Veikko Sajaniemi
Tarkastelemme, miten vastuullisuustavoitteet voidaan toteuttaa sidosryhmien ja arvoketjujen kautta. Käymme läpi keinoja, joilla viestimme tehokkaasti ja rakennamme vahvaa yhteistyötä sekä dialogia sidosryhmien kanssa.
Kouluttaja: Mari Haavisto
Perehdymme siihen, miten vastuullisuusteot voivat toimia mainekriisien suojana ja miten rakennamme tehokasta kriisiviestintää vastuullisuuden periaatteiden pohjalta. Harjoittelemme maineenhallintaa ja kriisiviestinnän suunnittelua.
Kouluttaja: Anna Ståhle
Koulutuksessa tutustumme kestävyysraportoinnin ajankohtaisiin käytäntöihin ja siihen, miten raportointi toteutetaan niin, että se lisää läpinäkyvyyttä ja vahvistaa sidosryhmien luottamusta. Opimme tunnistamaan hyvän vastuullisuusraportin piirteet.
Kouluttaja: Henni Savolainen ja Tanja Honkonen
Keskitymme DEI-teemoihin ja siihen, miten ne voidaan tuoda osaksi organisaation kulttuuria ja viestintää. Harjoittelemme käytännön esimerkein, joilla voimme edistää monimuotoisuutta, yhdenvertaisuutta ja inklusiivisuutta omassa organisaatiossamme ja sidosryhmissä.
Kouluttaja:
Koulutuksessa syvennymme siihen, miten rakennamme vastuullista brändiä ja luomme viestintää, joka resonoivat sidosryhmissämme. Käymme läpi, miten voimme suunnitella ja toteuttaa eettisesti kestäviä brändiviestejä, jotka tukevat vastuullisuusstrategiaamme.
Kouluttaja:
Koulutuksessa pureudumme siihen, miten kuluttajien odotukset vastuullisuudesta ovat muuttuneet, ja mitä tämä tarkoittaa viestinnän kannalta. Koulutuksessa opimme, miten yritykset voivat viestiä läpinäkyvästi kestävistä toimistaan ja ottaa vakuuttavasti kantaa yhteiskunnallisiin kysymyksiin.
Kouluttaja: Anniina Nurmi
Opiskele teema kokonaisuutena
Ilmoittautumalla koulutuskokonaisuuteen saat käyttöösi koko vuoden 2025 opinto-oikeuden ja pääsyn kaikkiin koulutuspäiviin. Jos haluat koulutuksesta todistuksen, tulee sinun suorittaa vähintään kuusi (6) koulutuspäivää sekä tehdä hyväksytysti oppimispäiväkirja, joka palautetaan ProComille siinä vaiheessa, kun koulutukset on suoritettuna. Todistuksessa käy ilmi koulutuskokonaisuutesi teema, laajuus sekä koulutuspäivät.
Halutessasi voit myös ilmoittautua yksittäisiin vastuullisuusviestinnän koulutuspäiviin. Yksittäiset koulutuspäivät avataan myyntiin alkuvuoden aikana.
Pidätämme oikeudet muutoksiin, muutokset koulutuspäivien sisällöissä ovat mahdollisia.