Puhujat ja aiheet

Työelämän suuri murros megatrendien valossa

Mikael Jungner, toimitusjohtaja, Kreab Suomi

Kun uusin teknologia, mittavat rahat ja hippiaatteen jämät muhivat San Fransiscon seuduilla vuosikymmeniä, syntyi jotain täysin uutta. Tuo jokin on Googlen, Facebookin ja monen muun yrityksen menestyksen takana. Ja tämä tarina on vasta alussa. Miksi ja mitä sitten? Tule kuulemaan.

Mikael Jungner on viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtaja. Aiemmin hän on toiminut muun muassa Yleisradion toimitusjohtajana ja kansanedustajana. Hän on näkyvä persoona sosiaalisessa mediassa, ja kiinnostunut erityisesti viestinnästä, mediasta ja digitalisaatiosta sekä johtamisesta ja vuorovaikutuksesta.

 

Millä strategialla menestykseen?

Juha Laakkonen, toimitusjohtaja, Kaleva Media

Ouluun rakentuu yksi maailman ensimmäisistä teollisista 5G-ympäristöistä, terveysteknologialle toivotaan omaa yrityskampusta, House of Lapland avaa virtuaalitoimiston Kiinaan, Oulu tunnetaan korkeatasoisesta peliteknologiastaan… Mitä tämä kaikki tarjoaa alueen organisaatioille? Millaisella strategialla saa aikaan menestystä?

Juha Laakkonen on liike-elämän ja vapaa-ajan moniottelija. Kaleva konsernin toimitusjohtajana 1.4.2017 aloittanut Laakkonen siirtyi tehtävään Nortal Oy:n toimitusjohtajan paikalta. Aiemmin hän on työskennellyt Lappset Groupissa, viimeksi toimitusjohtajana. Laakkosen juuret ovat Pohjois-Suomessa.  Entinen maajoukkuetason kymmenottelija on suuri liikunnan puolestapuhuja. Hänen johtamisfilosofiansa voi kiteyttää kolmeen sanaan: Purpose, passion, profit.

 

Oma missio koetuksella?

Marja Jokinen, viestintä- ja markkinointijohtaja, Oulun yliopisto

Mitä viestintä- ja brändiammattilaisten tulee ymmärtää ammattikuvan uusista vaatimuksista? Tutkimuksien mukaan organisaatiot joutuvat sopeutumaan ja muuttamaan kurssiaan monenlaisten uhkien ja mahdollisuuksien pelikentällä. Tässä samassa kehityksessä viestintäammattilainen kipuilee. Millä eväillä pärjää, miten osaamista tulisi kasvattaa, miten tunnistaa onko työ sittenkään se oma?

 

 

Tekoäly, työelämä ja etiikka

Henrik Rydenfelt, FT, dosentti, Oulun ja Helsingin yliopisto

Onko tekoälystä tulossa konepomo, jonka päätöksiä noudatamme mutta emme ymmärrä? Miten tekoäly muuttaa viestinnän ja viestintätyön? Filosofi Henrik Rydenfelt pohtii, voimmeko luottaa tekoälyyn ja sen etiikkaan.

Henrik Rydenfelt on tutkijatohtori Oulun yliopistossa sekä käytännöllisen filosofian ja viestinnän dosentti Helsingin yliopistossa. Rydenfeltin tutkimusalueita ovat mm. etiikan luonne, viestinnän etiikka, demokratia, tekoäly ja eettinen oppiminen. Hän toimii Viestinnän eettisen neuvottelukunnan puheenjohtajana.

 

 

OuluHealth – Innovatiiviset ratkaisut tulevaisuuden terveydenhuollon ja hyvinvoinnin edistämiseen

Heidi Tikanmäki, Asiakkuuspäällikkö. Health & Life Science, BusinessOulu, OuluHealth-ekosysteemi

Digitalisaation aiheuttama työelämämurros vaikuttaa ihmisen tapaan tehdä työtä. Tätä tutkitaan ja ennakoidaan Oulussa. Mitä kaikkea on tekeillä OuluHealth-ekosysteemissä? Miten onnistuneen yhteistyön ja strategisen johtamisen kautta nopeutetaan liiketoiminnan kasvua ja luodaan innovatiivisia ratkaisuja globaaleihin terveyden ja hyvinvoinnin haasteisiin?

Heidi Tikanmäki toimii terveys ja Life Science toimialan liiketoiminnan kehittämistehtävissä yritysrajapinnassa OuluHealth-ekosysteemissä. OuluHealth ekosysteemi tuo yhteen korkeakoulut, tutkijat, terveysalan ammattilaiset ja terveysteknologiayritykset kiihdyttämään innovaatioita, vahvistamaan terveysteknologia-alan liiketoimintaa ja parantamaan ihmisten hyvinvointia. Tavoitteena on nopeuttaa innovaatioiden käyttöönottoa, edistää niiden kaupallistamista, luoda työpaikkoja sekä vauhdittaa suomalaisten hyvinvointialan yritysten vientiä. Vuosittain OuluHealth ekosysteemissä syntyy monia terveysteknologiayrityksiä, jotka kehittävät tulevaisuuden tuotteita sekä palveluita ja menestyvät kansainvälisillä markkinoilla.

 

Muutosjohtaminen muuttuvassa globaalissa liiketoimintaympäristössä. Case Wärtsilä

Atte Palomäki, viestintäjohtaja, Wärtsilä

Wärtsilä Oyj on kansainvälinen merenkulun ja energia-alan laitteiden, ratkaisujen ja palvelujen toimittaja, jolla on lähes 170 toimipistettä 70 maassa. Yritys on siirtynyt paperittomaan toimistoon, uudistaa voimallisesti organisaatiorakennettaan ja investoi teknologiaratkaisuihin, esimerkiksi Vaasaan 200 miljoonaa euroa. Yrityksen kulttuuri on suuressa muutoksessa. Mitä tämä tarkoittaa viestinnälle ja brändirakennukselle?

Atte Palomäki vastaa työssään Wärtsilän viestintäjohtajana konsernin integroidusta viestinnästä, johon kuuluu myös brändi-, markkinointiviestintä ja sijoittajasuhdetoiminta. Wärtsilä tunnetaan proaktiivisesta ja luovasta viestinnästään niin perinteisissä kanavissa kuin sosiaalisessa mediassakin. Ennen siirtymistään Wärtsilään maaliskuussa 2008 Palomäki toimi Nordean ulkoisen viestinnän johtajana sekä toimittajana sähköisessä ja painetussa mediassa. Hän on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri.

Tule yhteistyökumppaniksi!

Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi
tai puh. 09 135 7775