
Puhujat

Saila Saraniemi
professori, brändimarkkinointi, Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu
Saila Saraniemi on Suomen ensimmäinen brändimarkkinoinnin professori, päätutkimusalueet: yritys-, palvelu- ja paikkabrändien kehittyminen verkostojen vaikutuksessa, digitaalisuus asiakassuhteiden logiikassa ja asiakaskokemuksessa. Sailalla on yli 15 vuoden kokemus kouluttamisesta eri korkeakouluasteilla sekä liikkeenjohdolle.

Heli Koppelo
Oulun kirjeenvaihtaja, MustRead
Heli Koppelo on oululainen freelance-toimittaja ja yrittäjä, MustReadin Oulun kirjeenvaihtaja, Osviitta-lehden päätoimittaja, Kärppien kannattaja, hurahtanut kissanainen ja kokki, joka tekee maittavaa ruokaa ei-mistään. Heliä kiehtoo erityisesti ihmiset ja työelämän kysymykset. Heli on työskennellyt erilaisissa toimituksellisissa tehtävissä 20 vuotta. Hän on aloittanut toimittajanuransa sanomalehti Kalevassa ja työskennellyt Sanomilla yli 15 vuotta eri yksiköissä, muun muassa Ilta-Sanomien uutistoimituksessa ja Kids Mediassa päätoimittajana. MustReadissa Heli haluaa erityisesti tavata kiinnostavia ihmisiä, tutustua uusiin asioihin ja ilmiöihin ja kertoa ihmisille siitä, mikä on tärkeää ja mielenkiintoista Oulussa ja ylipäätään pohjoisessa.
Karoliina Haikonen
Johtaja, digi- ja sisältömarkkinointipalvelut, Kaleva Media
Karoliinan osaamisen keskiössä on yli 20 vuotta ollut asiakas, oli sitten kyse B2B- tai kuluttajamarkkinoinnista, brändistä, viestinnästä, myynnistä, CRM:stä, asiakaspalvelusta tai niiden yhdistelmästä. Hänen intohimonsa on asiakaslähtöinen strateginen markkinointi, jota hän pääsee toteuttamaan myös nykyisessä työssään Kaleva Median digi- ja sisältömarkkinointipalveluiden vetäjänä.
Tom Laine
LinkedIn-asiantuntija, sekä sosiaalisen rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kouluttaja
Tom Laine on sosiaalisen median asiantuntijayritys HC Services Oy:n pääkouluttaja ja sosiaalisen median ammattikäytön asiantuntija. Tomin sosiaalisen median kirjoja ovat mm. ”Sosiaalisen median työkalut osaamisyhteisön kehittämisessä” (2011), ”Suhteellinen Rekrytointiteoria” (MIF 2012), ”Työnhakuopas” (Talentum 2014), sekä ”Henkilöbrändi” (Alma Media 2017). Lisäksi hän on julkaissut ilmaisen LinkedIn Megaoppaan, joka on ladattavissa osoitteesta http://linkedinopas.fi/.
Tom on toiminut sosiaalisen median parissa vuodesta 1999, jolloin hän perusti ensimmäisen yhteisöjen hyödyntämiseen keskittyneen startup-yrityksensä. Tänä päivänä Tom kouluttaa Suomen lisäksi ympäri Eurooppaa, Venäjällä, Ukrainassa, sekä Lähi-Idässä, ja mahtuupa joukkoon koulutuksia Yhdysvaltoihin ja Aasiaankin. Tom on myös Suomen verkostoitunein henkilö LinkedInissä ja Suomen ensimmäisen Top Voices of Linkedin 2019 -kisan voittaja.
Mikko Haapala
Toimitusjohtaja, Rollock
Mikko Haapala on kokenut yrittäjä ja monipuolinen yritysjohtaja, joka on ollut uransa aikana luomassa useaa vahvaa suomalaista brändiä. Hän on lasiliukuseiniä valmistavan Profin Oy:n entinen toimitusjohtaja ja yrittäjä, joka on määrätietoisella brändijohtamisella nostanut Profinin lasiliukuseinien markkinajohtajaksi. Yrityskaupan myötä hän on siirtynyt kotimaisen älylukkoja valmistavan Rollock Oy:n yrittäjäksi, tavoitteenaan kasvattaa siitä tulevina vuosina avaimettoman liikkumisen markkinajohtaja. Mikko on kokenut puhuja ja sparraaja, jolla on käytännön kokemusta siitä, miten ideat syntyvät ja kuinka ne kaupallistetaan.

Sari Karhu
viestintäasiantuntija, Oulun poliisi
Sari Karhu on Oulun poliisilaitoksen viestintäasiantuntija. Hän aloitti tehtävässään vuonna 2014. Karhu koordinoi ja toteuttaa Oulun poliisilaitoksen viestintää, jonka näkyvintä osaa edustanee kansainvälistäkin mainetta niittänyt viestintä sosiaalisessa mediassa. Onnistuneen viestinnän menestystekijänä hän pitää ihmisläheisyyttä, ennakkoluulottomuutta ja ammattitaitoista henkilöstöä.
Poliisin luottamus on ansaittava joka päivä.
Sari Karhu on koulutukseltaan tradenomi YAMK, tiedottaja MTi ja pian myös valokuvaaja VAT.
Anssi Kirkonpelto
tanssinopettajan tutkinto-ohjelman tiimipäällikkö OAMK
Anssi Kirkonpelto on Oulun ammattikorkeakoulun tanssinopettajakoulutuksen tiimipäällikkö ja paritanssin lehtori.
Oulu tunnetaan yleisesti Suomen tanssipääkaupunkina, mutta mistä mielikuva tanssipääkaupunkistatuksesta on syntynyt? Pitäisikö tanssin olla osa virallista Oulun brändiä? Minkälainen vetovoimatekijä tanssi on Oulun alueelle? Kattava katsaus Oululaisen tanssin historiaan ja nykytilaan.
Mikko Salmi
viestintäjohtaja, Oulun kaupunki
Mikko Salmi on Oulun kaupungin viestintäjohtaja. Hän aloitti tehtävässään keväällä 2019. Salmen johdolla Oulun kaupunki lanseerasi oman digitaalisen kaupunkimedian Mun Oulun ystävänpäivänä 2020. Tällä hetkellä Oulu valmistelee uutta kaupunkibrändiä, joka on tarkoitus julkaista marraskuussa 2021.
Mikko Salmi on koulutukseltaan teologian maisteri ja viestinnän kokemusta hänellä on muun muassa Demokraatti-lehden päätoimittajana 2015-2019. Lisäksi hän on toiminut viestintäalan yrittäjänä 2010-luvulla.