Puhujat

Kuva: Mikael Ahlfors, Keksi

Saila Saraniemi

professori, brändimarkkinointi, Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu

Saila Saraniemi on Suomen ensimmäinen brändimarkkinoinnin professori, päätutkimusalueet: yritys-, palvelu- ja paikkabrändien kehittyminen verkostojen vaikutuksessa, digitaalisuus asiakassuhteiden logiikassa ja asiakaskokemuksessa. Sailalla on yli 15 vuoden kokemus kouluttamisesta eri korkeakouluasteilla sekä liikkeenjohdolle.

 

 

 

 

Kuva: Mustread

Heli Koppelo

Oulun kirjeenvaihtaja, MustRead

Heli Koppelo on oululainen freelance-toimittaja ja yrittäjä, MustReadin Oulun kirjeenvaihtaja, Osviitta-lehden päätoimittaja, Kärppien kannattaja, hurahtanut kissanainen ja kokki, joka tekee maittavaa ruokaa ei-mistään. Heliä kiehtoo erityisesti ihmiset ja työelämän kysymykset. Heli on työskennellyt erilaisissa toimituksellisissa tehtävissä 20 vuotta. Hän on aloittanut toimittajanuransa sanomalehti Kalevassa ja työskennellyt Sanomilla yli 15 vuotta eri yksiköissä, muun muassa Ilta-Sanomien uutistoimituksessa ja Kids Mediassa päätoimittajana. MustReadissa Heli haluaa erityisesti tavata kiinnostavia ihmisiä, tutustua uusiin asioihin ja ilmiöihin ja kertoa ihmisille siitä, mikä on tärkeää ja mielenkiintoista Oulussa ja ylipäätään pohjoisessa.

 

Karoliina Haikonen

Johtaja, digi- ja sisältömarkkinointipalvelut, Kaleva Media

Karoliinan osaamisen keskiössä on yli 20 vuotta ollut asiakas, oli sitten kyse B2B- tai kuluttajamarkkinoinnista, brändistä, viestinnästä, myynnistä, CRM:stä, asiakaspalvelusta tai niiden yhdistelmästä. Hänen intohimonsa on asiakaslähtöinen strateginen markkinointi, jota hän pääsee toteuttamaan myös nykyisessä työssään Kaleva Median digi- ja sisältömarkkinointipalveluiden vetäjänä.

 

 

 

 

 

 

Tom Laine

LinkedIn-asiantuntija, sekä sosiaalisen rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kouluttaja

Tom Laine on sosiaalisen median asiantuntijayritys HC Services Oy:n pääkouluttaja ja sosiaalisen median ammattikäytön asiantuntija. Tomin sosiaalisen median kirjoja ovat mm. ”Sosiaalisen median työkalut osaamisyhteisön kehittämisessä” (2011), ”Suhteellinen Rekrytointiteoria” (MIF 2012), ”Työnhakuopas” (Talentum 2014), sekä ”Henkilöbrändi” (Alma Media 2017). Lisäksi hän on julkaissut ilmaisen LinkedIn Megaoppaan, joka on ladattavissa osoitteesta http://linkedinopas.fi/.

Tom on toiminut sosiaalisen median parissa vuodesta 1999, jolloin hän perusti ensimmäisen yhteisöjen hyödyntämiseen keskittyneen startup-yrityksensä. Tänä päivänä Tom kouluttaa Suomen lisäksi ympäri Eurooppaa, Venäjällä, Ukrainassa, sekä Lähi-Idässä, ja mahtuupa joukkoon koulutuksia Yhdysvaltoihin ja Aasiaankin. Tom on myös Suomen verkostoitunein henkilö LinkedInissä ja Suomen ensimmäisen Top Voices of Linkedin 2019 -kisan voittaja.

 

Mikko Haapala

Toimitusjohtaja, Rollock  

Mikko Haapala on kokenut yrittäjä ja monipuolinen yritysjohtaja, joka on ollut uransa aikana luomassa useaa vahvaa suomalaista brändiä. Hän on lasiliukuseiniä valmistavan Profin Oy:n entinen toimitusjohtaja ja yrittäjä, joka on määrätietoisella brändijohtamisella nostanut Profinin lasiliukuseinien markkinajohtajaksi. Yrityskaupan myötä hän on siirtynyt kotimaisen älylukkoja valmistavan Rollock Oy:n yrittäjäksi, tavoitteenaan kasvattaa siitä tulevina vuosina avaimettoman liikkumisen markkinajohtaja. Mikko on kokenut puhuja ja sparraaja, jolla on käytännön kokemusta siitä, miten ideat syntyvät ja kuinka ne kaupallistetaan.

 

 

 

 

 

Sari Karhu

viestintäasiantuntija, Oulun poliisi

 

Anssi Kirkonpelto

tanssinopettajan tutkinto-ohjelman tiimipäällikkö OAMK

 

Mikko Salmi

viestintäjohtaja, Oulun kaupunki

 

 

Yhteistyössä

 

Tule yhteistyökumppaniksi!

Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi
tai puh. 09 135 7775