Hallitus

Kaisa lipponen

Puheenjohtaja

  • FM (Intercultural communication), Jyväskylän yliopisto
  • Viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja, Neste
  • Työskennellyt erilaisissa tehtävissä Nesteen viestinnässä vuodesta 2010 alkaen: Toimi sitä ennen asiakasvastaavana, tiiminvetäjänä ja viestintäkonsulttina Milttonilla.
  • Kiinnostunut viestinnän ja brändin johtamisesta, vastuullisuudesta ja digitaalisuudesta. Uskoo tarinankerrontaan ja dialogiin sekä viestinnän ja markkinoinnin integraatioon.
  • ProComin hallituksen jäsen vuodesta 2016. Viestinnän eettisen neuvoston jäsen.

Taneli Hassinen

  • VTM (viestintä ja sosiaalipsykologia), Helsingin yliopisto
  • Senior Advisor, Viestintätoimisto Framilla
  • Henkilöstön, organisaation ja liiketoiminnan kehittämisen asiantuntijatehtävät Finnairilla 1990-2001 sekä talousviestinnän ja sijoittajasuhteiden asiantuntija- ja johtotehtävät Finnairilla 2001-2011; SRV:n viestintä- ja markkinointijohtaja 2011-2015; Taalerin viestintäjohtaja 2015-2018.
  • Viestinnän eri alueet ovat tulleet tutuiksi. Tiimidynamiikan tuntija ja ihmismielen terapeutti. Siksi johtoryhmien valmentaminen ja kriisiviestintä ovat intohimona.
  • ProComin hallituksen jäsen vuodesta 2017

Veera Heinonen

  • FM (poliittinen historia), Helsingin yliopisto
  • Johtaja, viestintä ja yhteistyösuhteet, Sitra
  • Aiemmissa tehtävissä tasavallan presidentin viestintäpäällikkönä ja ulkoministeriön viestintäjohtajana etusijalla on ollut ulko- ja turvallisuuspolitiikka. Virkamiesuraa edelsivät työvuodet toimittajana mm. uutistoimisto Reutersissa, Yleisradiossa ja Taloussanomissa
  • ProComin hallituksen jäsen vuodesta 2017

Jani Hellström

  • VTM (viestintä), Helsingin yliopisto
  • Reaktorin Suomen viestintäjohtaja
  • Viestinnän moniottelija, joka seilaa suunnittelun, toteuttamisen ja mittaamisen väliä sujuvasti. Juuri nyt fokuksena Reaktorin autonomisen ja avoimen yrityskulttuurin vahvistaminen, tekoälyn demokratisointi (Elements of AI) sekä Reaktorin kasvun tukeminen.
  • Kokemusta muun muassa strategiatyöstä, muutosviestinnästä, kansainvälisestä yritysviestinnästä, digimarkkinoinnista sekä viestinnän mittaamisesta. Aiemmin töissä muun muassa sisältöstrategiatoimisto Vapa Medialla, tekijänoikeusjärjestö Teostolla ja analyysiyhtiö M-Brainilla.
  • ProCom-aktiivi: Digi- ja vaikuttajaviestintäjaosten jäsen, ollut myös Viestijat.fi-kehittäjätiimin jäsen kahden vuoden ajan

Tomi Korhonen

  • Bsc Honours (Sociology and Media), City University, London
  • Executive Director, Communications Business Finland
  • Työskennellyt median, viestinnän ja yhteiskuntasuhteiden parissa koko työuransa. Ennen Business Finlandia toiminut mm. Tekesin markkinointi- ja viestintäjohtajana sekä Teoston viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajana. Viestintätehtävien ohella työskennellyt toimittajana muun muassa Yleisradiolla ja Helsingin Sanomissa sekä useissa maakunta- ja paikallislehdissä.
  • Kiinnostunut viestinnästä ja vaikuttamisesta. Innostuu yhdessä tekemisestä ja uudistumisesta.
  • ProComin hallituksen jäsen vuodesta 2016

Milla Lappalainen

  • Opiskelijajäsen
  • KTM-opiskelija (Corporate Communication), Aalto yliopisto, YTK (journalistiikka ja viestintä), Tampereen yliopisto
  • Viimeistelee opintojaan viestintäaiheisen gradun parissa. Työskennellyt harjoittelijana viestintätoimisto Ellun Kanoissa sekä aiemmin sisällöntuotannon ja journalismin työtehtävissä.
  • Selväsanainen sisällöntuottaja ja brändien kirkastaja. Viestintäosaamisen lisäksi kartuttanut kokemusta startupeista ja teknologiamaailmasta.
  • ProComin hallituksen jäsen vuodesta 2017

Kaisa Läärä

  • M. Soc. Sc. (Media Management) Tampereen yliopisto
  • Tampereen pormestarin erityisavustaja, JHL:n Motiivi-lehden päätoimittaja (työvapaa)
  • Viestinnän ammattilainen osana edunvalvontaa, yhteiskuntasuhteita ja päätöksentekoa.
  • Työkokemusta vaikuttamisviestinnästä, esimiestyöstä ja johtamisesta, uudistuksen läpiviemisestä, sisällöntuotannosta sekä journalismista mm. Helsingin Sanomat ja Aamulehti.
  • ProComin aktiivi: Tampereen aluejaoksen perustaja ja puheenjohtaja (01/2018-), ProComin mentorointiohjelman aktori 2018, MuutosPro-koulutus 2017.

Antti Miettinen

  • FM (puheviestintä), Jyväskylän yliopisto
  • Viestintäjohtaja, Finnair
  • Sisäisen viestinnän ammattilainen, joka on johtanut Finnairin sisäistä ja strategista viestintää suurten rakennemuutosten läpi kohti kasvun vuosia. Kokemusta myös haastavasta muutos- ja kriisiviestinnästä sekä valmentamisesta.
  • ProComin mentori vuonna 2016

Maria Mroue

  • VTM (viestintä), Helsingin yliopisto
  • Markkinointi- ja viestintäjohtaja, johtoryhmän jäsen, Messukeskus
  • Viestinnän moniottelija: viestintätoimistosta Finnairin kautta Suomen johtavaan tapahtumataloon
  • Digitekijä ja Messukeskuksen digistrategian äiti, tuloksia tavoitteleva uudistaja ja vastuullisuusviestinnän ammattilainen.

Timo Nurmi

  • VTM (viestintä), fysiikan yo, Helsingin yliopisto
  • Toimitusjohtaja, Vapa Impact Oy
  • Yrittäjä: perustanut viestintätoimiston (Vaikutustoimisto Freud), ostanut Suomen ensimmäisen sosiaalisen median toimiston (Zipipop) ja integroinut sen yrityksen toimintaan, myynyt toimiston Suomen ensimmäiselle sisältömarkkinointitoimistolle (Vapa Media), kasvattanut toimitusjohtajana viestinnän liikevaihtoa 50 prosenttia
  • Viestinnän mittaamisen ja dataohjautuvan viestinnän kehittäjä sekä kirjoittaja, esiintyjä ja kouluttaja
  • ProComin aktiivi: jäsenpalvelujaoksen ja tapahtumajaoksen aktiivi ja jaoksen vetäjä noin vuosina 2006/7–2011, vuoden jäsenaktiivi 2009, ProComin hallituksen jäsen vuodesta 2017.

Anna Tapio

  • KTM (kansainvälinen markkinointi), Helsingin kauppakorkeakoulu
  • Myynti- ja markkinointijohtaja, SRV Rakennus
  • Operatiivista johtamiskokemusta erityisesti rakennus- ja kiinteistöaloilta (SRV, YIT, ISS) sekä finanssisektorilta (LähiTapiola, Zürcherkantonalbank), projektikokemusta useilta toimialaoilta, eri maista konsulttina (McKinsey&Co ja Havas/Euro Rscg), hallituskokemusta yrityksistä ja yhdistyksistä (Destia, Siivoussektori, HTK, Board Professionals, Eurapco, taloyhtiö)
  • Osaamisalueina kasvu sekä muutosjohtaminen. Intohimoni on asiakaskeskeisyydellä sytyttäminen, sen tuominen johtamisen keskiöön ja prosessien punaiseksi langaksi.