Hallitus

Kaisa lipponen

Puheenjohtaja

  • FM (Intercultural communication), Jyväskylän yliopisto
  • viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, johtoryhmän jäsen, Paulig
  • Työskennellyt aiemmin viestintä- ja brändimarkkinointijohtajana Nesteellä sekä erilaisissa tehtävissä Nesteen viestinnässä vuodesta 2010 alkaen, toimi sitä ennen asiakasvastaavana, tiiminvetäjänä ja viestintäkonsulttina Milttonilla.
  • Kiinnostunut viestinnän ja brändin johtamisesta, vastuullisuudesta ja digitaalisuudesta. Uskoo tarinankerrontaan ja dialogiin sekä viestinnän ja markkinoinnin integraatioon.
  • ProComin hallituksen jäsen vuodesta 2016. Viestinnän eettisen neuvoston jäsen.

Taneli Hassinen

  • VTM (viestintä ja sosiaalipsykologia), Helsingin yliopisto
  • Senior Advisor, Viestintätoimisto Framilla
  • Henkilöstön, organisaation ja liiketoiminnan kehittämisen asiantuntijatehtävät Finnairilla 1990-2001 sekä talousviestinnän ja sijoittajasuhteiden asiantuntija- ja johtotehtävät Finnairilla 2001-2011; SRV:n viestintä- ja markkinointijohtaja 2011-2015; Taalerin viestintäjohtaja 2015-2018.
  • Viestinnän eri alueet ovat tulleet tutuiksi. Tiimidynamiikan tuntija ja ihmismielen terapeutti. Siksi johtoryhmien valmentaminen ja kriisiviestintä ovat intohimona.
  • ProComin hallituksen jäsen vuodesta 2017

Veera Heinonen

  • FM (poliittinen historia), Helsingin yliopisto
  • Johtaja, viestintä ja yhteistyösuhteet, Sitra
  • Aiemmissa tehtävissä tasavallan presidentin viestintäpäällikkönä ja ulkoministeriön viestintäjohtajana etusijalla on ollut ulko- ja turvallisuuspolitiikka. Virkamiesuraa edelsivät työvuodet toimittajana mm. uutistoimisto Reutersissa, Yleisradiossa ja Taloussanomissa
  • ProComin hallituksen jäsen vuodesta 2017

Jani Hellström

  • VTM (viestintä), Helsingin yliopisto
  • Manager, Global Communications, Wolt
  • Viestinnän moniottelija, joka seilaa suunnittelun, toteuttamisen ja mittaamisen väliä sujuvasti.
  • Kokemusta muun muassa strategiatyöstä, muutosviestinnästä, kansainvälisestä yritysviestinnästä, digimarkkinoinnista sekä viestinnän mittaamisesta. Aiemmin töissä muun muassa Reaktorilla, sisältöstrategiatoimisto Vapa Medialla, tekijänoikeusjärjestö Teostolla ja analyysiyhtiö M-Brainilla.
  • ProCom-aktiivi: Digi- ja vaikuttajaviestintäjaosten jäsen, ollut myös Viestijat.fi-kehittäjätiimin jäsen kahden vuoden ajan

Kia Haring

  • Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Tieto
  • FM, Vaasan yliopisto
  • Nykytehtävässäni edistän digitalisaation ja uusien teknologioiden roolia kestävämmän yhteiskunnan rakentamisessa, lisään liiketoiminnan läpinäkyvyyttä, uudistan yrityskulttuuria ja johtamista sekä kasvatan Tiedon mainepääomaa.
  • Aikaisempi kokemus kansainvälisestä viestinnästä ja markkinoinnista energia-alalta; Fortum ja Wärtsilä, sekä markkinointitoimistoista; Action International ja Ogilvy & Mather.
  • Markkinointi- ja viestintästrategiat, mittaaminen, muutosviestintä, yrityskulttuurin ja brändin johtaminen, maineen hallinta, vastuullisuus ja vaikuttaminen.

Elisa Kitunen

  • Opiskelijajäsen
  • Viestinnän osaaja kahdessa kasvuyrityksessä: päätoimittaja (Bonfire.fi-bisnesmedia) ja Head of Community & Communications (EEX Oy)
  • VTK, viestinnän maisteriopiskelija, Helsingin yliopisto
  • Käsittelee lopputyössään uusien ideoiden viestintää ja organisaatioiden innovaatiokulttuuria
  • Työskennellyt aiemmin Seattlessa IT-yrityksen markkinoinnissa, harjoittelijana ProComissa sekä päätoimittajana opiskelijalehti Groteskissa.
  • Intohimona kasvun luominen viestinnän keinoin, strateginen viestintä, yhteisön inspirointi sekä itsensä kehittäminen

Kaisa Läärä

  • M. Soc. Sc. (Media Management) Tampereen yliopisto
  • Tampereen pormestarin erityisavustaja, JHL:n Motiivi-lehden päätoimittaja (työvapaa)
  • Viestinnän ammattilainen osana edunvalvontaa, yhteiskuntasuhteita ja päätöksentekoa.
  • Työkokemusta vaikuttamisviestinnästä, esimiestyöstä ja johtamisesta, uudistuksen läpiviemisestä, sisällöntuotannosta sekä journalismista mm. Helsingin Sanomat ja Aamulehti.
  • ProComin aktiivi: Tampereen aluejaoksen perustaja ja puheenjohtaja (01/2018-), ProComin mentorointiohjelman aktori 2018, MuutosPro-koulutus 2017.

Antti Miettinen

  • FM (puheviestintä), Jyväskylän yliopisto
  • Henkilöstöviestinnän johtaja, Nokia
  • Sisäisen viestinnän ammattilainen, joka toiminut aiemmin viestintäjohtajana Finnairilla ja johtanut Finnairin sisäistä ja strategista viestintää suurten rakennemuutosten läpi kohti kasvun vuosia. Kokemusta myös haastavasta muutos- ja kriisiviestinnästä sekä valmentamisesta.
  • ProComin mentori vuonna 2016

Maria Mroue

  • VTM (viestintä), Helsingin yliopisto
  • Markkinointi- ja viestintäjohtaja, johtoryhmän jäsen, Messukeskus
  • Viestinnän moniottelija: viestintätoimistosta Finnairin kautta Suomen johtavaan tapahtumataloon
  • Digitekijä ja Messukeskuksen digistrategian äiti, tuloksia tavoitteleva uudistaja ja vastuullisuusviestinnän ammattilainen.

Timo Nurmi

  • VTM (viestintä), fysiikan yo, Helsingin yliopisto
  • Toimitusjohtaja, Vapa Impact Oy
  • Yrittäjä: perustanut viestintätoimiston (Vaikutustoimisto Freud), ostanut Suomen ensimmäisen sosiaalisen median toimiston (Zipipop) ja integroinut sen yrityksen toimintaan, myynyt toimiston Suomen ensimmäiselle sisältömarkkinointitoimistolle (Vapa Media), kasvattanut toimitusjohtajana viestinnän liikevaihtoa 50 prosenttia
  • Viestinnän mittaamisen ja dataohjautuvan viestinnän kehittäjä sekä kirjoittaja, esiintyjä ja kouluttaja
  • ProComin aktiivi: jäsenpalvelujaoksen ja tapahtumajaoksen aktiivi ja jaoksen vetäjä noin vuosina 2006/7–2011, vuoden jäsenaktiivi 2009, ProComin hallituksen jäsen vuodesta 2017.

Anna Tapio

  • KTM (kansainvälinen markkinointi), Helsingin kauppakorkeakoulu
  • Toimitusjohtaja, Suomen Asuntomessut
  • Toiminut aiemmin myynti- ja markkinointijohtajana SRV:llä
  • Operatiivista johtamiskokemusta erityisesti rakennus- ja kiinteistöaloilta (SRV, YIT, ISS) sekä finanssisektorilta (LähiTapiola, Zürcherkantonalbank), projektikokemusta useilta toimialaoilta, eri maista konsulttina (McKinsey&Co ja Havas/Euro Rscg), hallituskokemusta yrityksistä ja yhdistyksistä (Destia, Siivoussektori, HTK, Board Professionals, Eurapco, taloyhtiö)
  • Osaamisalueina kasvu sekä muutosjohtaminen. Intohimoni on asiakaskeskeisyydellä sytyttäminen, sen tuominen johtamisen keskiöön ja prosessien punaiseksi langaksi.