Diplomaattinen viestintä -teokselle ja koko ProComma Academic -sarjalle kunniamaininta Kultasulka 2019 -kilpailussa

ProComin julkaisema ProComma Academic -julkaisusarja ja etenkin vuoden 2018 teos (päätoimittajina Elina Melgin ja Hannu Nieminen) Diplomaattinen viestintä palkittiin kunniamaininnalla Kultasulka 2019 –kirjakilpailussa. Julkaisusarjalle annettiin tunnustus tärkeästä työstä viestintäalan keskustelun edistämiseksi.

Kultasulka 2019 -kilpailu etsi teoksia, jotka ovat kehittäneet markkinointi- ja viestintäalaa. Kilpailun järjestivät yhteistyössä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden Liitto (MTL) ry ja Viestintätoimisto Manifesto oy. Vuoden 2019 Kultasulka -kirjaksi valittiin Belinda Gerdtin ja Sanna Eskelisen teos Digiajan asiakaskokemus (Alma Talent). Kultasulan shotlistalle ylsivät myös Anna Soraisen Sori, johtajuus ja julkisuus kriisissä (Alma Talent) sekä Sallamaari Muhosen Somekohut ja mainekriisit (Mainostajien liitto).

Kultasulka-kilpailun tuomaristossa olivat Talouselämä-lehden toimittaja ja tietokirjailija Katja Boxberg, Villivision luova johtaja Karri Gardemeister, Viestintätoimisto Manifeston partneri Mikko Koistinen, Omena-hotellien toimitusjohtaja Kati Niemelä, Haaga-Helia ammattikorkeakoulun viestinnän yliopettaja ja tietokirjailija Hanna Rajalahti sekä MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

-Olen kiitollinen ja ylpeä tästä kunniamaininnasta. Kunnia kuuluu teoksen kirjoittajille ja toimituskunnalle. ProComin hallitus teki vuonna 2013 päätöksen jalostaa 1950-luvulla alkanutta vuosikirjaperinnettä akateemiseksi sen sijaan, että painettu kirjanen olisi lakkautettu. Nyt ProComma Academic on lunastanut paikkansa oppikirjana ja ajankohtaiskatsauksena. Kiitän toimituskunnan puheenjohtajaa, professori Vilma Luoma-ahoa sekä Diplomaattinen viestintä -kirjan toista päätoimittajaa, Helsingin yliopiston dekaani Hannu Niemistä antoisasta yhteistyöstä, sanoo kirjan toinen päätoimittaja ja kustantajan edustaja, ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin.

ProComma Academic on vuodesta 2014 ilmestynyt ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n kustantama vertaisarvioiduista artikkeleista koostuva viestinnän kirjasarja. ProComma Academicin tavoitteena on edistää viestintäalan keskustelukulttuuria yhteiskunnassamme. Vuosittain ilmestyvällä ProCommalla on teema ja kullakin teoksella on oma päätoimittajansa. Kirjoittajiksi kutsutaan asiantuntijoita eri yliopistoista, mutta myös akateemisen maailman ulkopuolelta. Kirjasarjan kaikki teokset ovat saatavilla sähköisesti Helsingin yliopiston Helda-tietokannassa sekä painettuna ProComista.

 

MTL:n tiedote 16.9.2019:
Digiajan asiakaskokemus palkittiin Kultasulka 2019 -kirjakilpailun pääpalkinnolla »

Lue lisää ProComma Academic –sarjasta ja tilaa painettu teos omaksesi (ProComin jäsenille maksuton):
https://procom.fi/viestintaala/procommaacademic/

Tutustu teokseen e-kirjana ProComma Academic 2018 Diplomaattinen viestintä:
http://hdl.handle.net/10138/272978

Kommentoi