Viestintäpäivä PLUSSA: Viestintä valtaa – Faktat ja menestystekijät

Pohjois-Suomen suurin viestintäfoorumi järjestetään 10.3.2015 Oulussa

Viestintä valtaa – Faktat ja menestystekijät

Viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille sekä johtajille suunnattu Viestintäpäivä PLUSSA luo jälleen monipuolisen katsauksen siihen, mistä alalla tällä hetkellä puhutaan. Kuulemme muun muassa näkemyksiä siitä, kuinka menestyvän yrittäjän arjessa näkyy viestinnän merkitys, pohdimme, millaista viestintää tullaan näkemään ensi kevään eduskuntavaaleissa ja pureudumme avoimuuden merkitykseen julkisuuskuvan luonnissa. Päivän päätteeksi huristamme vielä brändirallia! Tule kuulemaan, millä eväillä organisaatio pärjää kilpailijoitaan paremmin myös tulevaisuudessa!

Viestintäpäivä PLUSSA Facebookissa

Paikka: Hotelli-ravintola Lasaretti, Kasarmintie 13, 90100 Oulu
Aika: 10.3.2015. Seminaari klo 9.00–16.00, cocktail-tilaisuus klo 16.30–18.00.

OHJELMA

Plussan puhujat_560

 

8.30–9.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00–9.10 Tervetuloa!

ProComin puheenjohtaja Taina Pieski, viestintäjohtaja, liikenne- ja viestintäministeriö

9.10–10.00 Rohkeasti maailmalle

Heidi Jaara, toimitusjohtaja, Balmuir

Korkeasta laadustaan tunnettu lifestyle-brändi Balmuir tähtää itsevarmasti sinne, missä on ostovoimaa eli kansainvälisille markkinoille. Aamun motivaatiopuheen viestinnän voimasta kertoo monet haasteet selättänyt toimitusjohtaja Heidi Jaara, jolle yrittäminen on elämänasenne.

10.00–10.50 Vaalit lähestyvät – oletko valmis?

Erkki Karvonen, professori, Oulun yliopisto

Kevään eduskuntavaalit näyttävät suunnan Suomelle. Mitä viestivät kandidaatit ja keitä he ovat? Mitä sanovat gallupit? Ovatko populistijohtajat vaalien voittajia? Ketkä osaavat poliittisen retoriikan ja viestinnän parhaiten? Alkaako keväällä vihdoin poliittisten naisjohtajien aika?

10.50–11.10 Luova tauko

11.10–12.00 Avointa vai suljettua? Case Supo

Liinu Lehto, viestintäjohtaja, valtiovarainministeriö

Kun Liinu Lehto valittiin 2008 Suojelupoliisin ensimmäiseksi viestintäpäälliköksi, oli edessä urakka. Virasto kärsi surkeasta julkisuuskuvasta. Supo tunnettiin jämähtäneenä ja vaikenevana organisaationa. Tänään imago on ihan muuta. Miten muutos käynnistettiin? Ja kuinka sitten kävikään, kun rumasta ankanpoikasesta kuoriutui joutsen?

12.00–13.00 Lounas

13.00–13.50 Markkinoinnin murros pakottaa asiakaskeskeisyyteen

Jarkko Kurvinen, toimitusjohtaja, tietokirjailija ja kouluttaja, Plutoni Oy

Miten valjastaa sisältömarkkinointi ja sisäinen markkinointi tekemään tulosta organisaatiollesi? Miten tehdä organisaatiostasi suunnannäyttäjä ja vankkumattoman alansa asiantuntija eli mielipidejohtaja? Tehokas markkinointi ei ole vain yksittäisten sankareiden hommaa vaan koko yrityksen asia. Jarkko Kurvinen kertoo puheenvuorossaan, kuinka saatat asiakkaasi toimintanne keskiöön.

13.50–14.40 Edelläkävijyyttä etsimässä – Vastuullinen toiminta S-ryhmässä

Lea Rankinen, vastuullisuusjohtaja, SOK

S-ryhmän tavoitteena on olla edelläkävijä vastuullisuudessa. Kaiken tekemisen pohjana ovat yhteiset arvot ja periaatteet. Miten nämä viedään käytäntöön ja mitä konkreettisia tekoja sidosryhmät odottavat? Esimerkkejä matkan varrelta.

15.00–15.50 Kuka voittaa brändirallin? Brändiuudistuksella menestystä

Kirsti Lindberg-Repo, vieraileva professori, Singapore Management University

Uudistuminen on se, mitä nyt tarvitaan. Hiljattain Titans of Service – Building Strategic Service Leadership -teoksen julkaissut dosentti ja bränditutkija kertoo kolmen tapausesimerkin avulla, miten brändi voi vallata markkinat takaisin ja nousta markkinajohtajaksi. Markkinointiviestinnän integraatio – maaginen yhdistelmä, joka ei koskaan petä.

15.50–16.00 Päätössanat

16.30 Verkostoitumista ja kuohuvaa

Oulun kaupungin isännöimä cocktail-tilaisuus kaupungintalossa.

 

Puhujien ajatuksia Viestintäpäivä PLUSSAsta:

Liinu Lehto kutsuu sinut PLUSSAan:

 

Erkki Karvonen:
“Viestintäpäivä Plussaan kannattaa tulla siksi, että viestinnällisessä osaamisessamme on aina parantamisen varaa. Tämä on elinikäisen oppimisen ala. Tällä kertaa kiinnostaa esimerkiksi se, kuinka julkisen sektorin organisaatio voi kohentaa itseään koskevia kehnoja mielikuvia. Menestyksekäs asiakkaiden sitouttaminen ja kulahtaneen brändikuosin uusiminen kiinnostavat myös.”

Erkki Karvonen pureutuu esityksessään lähestyviin eduskuntavaaleihin: “Politiikan kentällä viestintä ratkaisee kaiken. Avainasemassa on se, miten kansansa edustajaksi aikova osaa tuoda esiin asiansa ja persoonansa. Faktat pitää tietää, mutta vielä tärkeämpää on osata pukea asiat ihmisiä koskettavien ja tunteita herättävien tarinoiden muotoon. Liikkuvia äänestäjiä on yhä enemmän, heihin on vielä hyvää aikaa vaikuttaa kun äänestäjien kiinnostus kunnolla herää eduskuntavaalien lähestyessä.”

Kirsti Lindberg-Repo:
“Brändin kehittämisestä on tullut yritysjohdon keskeinen strateginen tavoite. Brändi, jolla on vahva arvolupaus tuo hyvää voittoa yritykselle. Suomalaiselle yritysjohdolle Viestintäpäivä tarjoaa erinomaisen tilaisuuden saada kokonaiskuva, kuinka brändi viestii parhaiten ja palvelee yritysten tavoitteita.”

Heidi Jaara:
“Jotta maailmalla menestyy pitää olla hyvä tuote tai palvelu. Kun paketti on kunnossa ja yritys tarjoaa hyvää palvelua, on plussaa että on kotoisin Suomesta. On harhakuvitelmaa että pelkkä suomalaisuus myy. Tule kuulemaan lisää Ouluun 10.3. Siellä on mielenkiintoista porukkaa, inspiraatiota ja uusia ajatuksia, niitä tarvitaan vuonna 2015.”

 

Yhteistyökumppanit


Yhteistyökumppaniksi Viestintäpäivä PLUSSAan?

Lisätiedot ja tiedustelut: Minna Rautomäki tai 09 135 7775.