Oma Media 2017 -kilpailu

Oma Media 2017 -ilmoittautuminen starttaa sisältösyksyn!

ProComin perinteinen Lehtikatsaus jää historiaan, kun lanseeraamme jotain aivan uutta. Ilmoittautuminen ProComin Oma Media 2017 -kilpailuun aukeaa 1.9. Lehtikatsauksen tapaan myös Oma Media 2017 -kilpailuun sisältyy kattava, kirjallinen asiantuntija-arvio organisaation median vahvuuksista ja kehittämiskohteista. Arvio toimii erinomaisena oman työn tulosten mittarina ja antaa vankan pohjan sisältöjesi kehittämiseen.

Uudessa Oma Media 2017 -kilpailussa keskitymme organisaatioiden itse tuottamiin medioihin ja nostamme keskiöön laadukkaat sisällöt. Kilpailuun ovat tervetulleita esimerkiksi sähköiset sidosryhmämediat, yritysblogit, ajankohtaiset intrat ja muut omat alustat. Emme tietenkään unohda myöskään harkittuja printtituotteita: myös organisaatiosi painettu henkilöstö- tai sidosryhmälehti kannattaa lähettää mukaan kisaan!

Sisältösyksy huipentuu 23.11. järjestettävään Oma Media 2017 -päivään, jossa pureudutaan monikanavaisuuteen ja siihen, miten yritysviestinnän tuottamat, sopiviksi suupaloiksi pilkotut laadukkaat sisällöt saadaan mahdollisimman tehokkaasti hyödynnettyä useammassa kanavassa. Kuulemme esimerkkejä organisaatioilta, jotka ovat onnistuneet siinä, mihin moni pyrkii: ansaitsemaan vakaan paikkansa yhteiskunnan informaatioähkyssä.

Sisällöntuotannon huippuammattilaisista koostuva tuomaristomme julkistetaan elokuun aikana. Raati on valmiina antamaan arvionsa seuraavissa pääkategorioissa:

 

Paras sidosryhmämedia

Sidosryhmälehdet ovat suurelta osin siirtyneet verkkoon ja muuttaneet muotoaan, mutta edelleen lukijoiden houkuttelemiseksi tarvitaan ammattimaista, kohdejoukolle räätälöityä, kiinnostavaa sisältöä. Vuoden ykkösenä palkitaan tekijä, jonka sisältöjä tehdään paitsi suurella sydämellä, myös rautaisella strategialla ja vahvalla konseptoinnilla. Vuoden paras sisällöntuottaja koukuttaa kohderyhmänsä mediaviidakossa ja ansaitsee yleisönsä aina uudelleen. Sarjan voittaa omalla sidosryhmämediallaan tekijä, jonka tuottama mediasisältö tukee täydellisesti organisaation viestintätavoitteita. Mediasi voi olla esimerkiksi verkkosivu, blogi, uutiskirje, mobiilisovellus – sekä alusta, sisällön suunnittelijuus, tuottaminen ja omistajuus

 

Paras henkilöstömedia

Paras henkilöstömedia -kategoriassa arvioidaan organisaation kykyä välittää viestiään omalle väelle tavalla, joka informoinnin lisäksi luo organisaatiokulttuuria, tarjoaa mahdollisuuden vuorovaikutukseen ja nostaa työtyytyväisyyttä. Mediana voi olla oma verkkolehti, intra tai muu sisäinen viestintäalusta; pääasia on, että asia esitetään tavalla, joka motivoi ja saa osallistumaan.

 

Mahdolliset kunniamaininnat

Tuomaristolla on mahdollisuus antaa myös kunniamainintoja muun muassa seuraavissa kategorioissa:

  • Paras liikkuvan kuvan taituri
  • Tyylikkäin työnantajakuva
  • Innovatiivisin In house -sisältötiimi
  • Taitavin tarinankertoja
  • Vahvin visuaalisuus

 

Miksi kannattaa osallistuja Oma Media 2017 -kilpailuun?

  • Tuomaristo antaa kahdessa pääkategoriassa osallistujille kirjallisen ja kattavan palautteen organisaation omasta mediasta ja sen sisällöstä.
  • Palautetta peilataan arviossa organisaation itse listaamiin tavoitteisiin.
  • Tuomaristo tarkastelee sisältöjen rakennetta ja navigaatiota, löydettävyyttä, juttujen journalistista tasoa sekä ulkoasua (mm. typografia ja kuvitus).
  • Palautteesta käyvät ilmi mediasi vahvuudet ja kehittämiskohteet.
  • Tuomaristo antaa mediastasi myös kokonaisarvosanan.
  • Ammattilaisraadin palaute toimii oman työn tulosten mittarina ja antaa erinomaisen pohjan sisältöjesi kehittämiseen!

 

Asiantuntijaraati ja aikataulu

  • Asiantuntijaraati julkistetaan elokuun aikana
  • Kilpailun ilmoittautumisaika on 1.-30.9
  • Tuomarityöskentely 1.10.-22.11
  • Oma Media 2017 -päivä järjestetään 23.11. Helsingissä

Voit ilmoittaa kiinnostuksesi kilpailuun jo nyt. Lähetämme sinulle lisätietoa osallistumisesta ensimmäisten joukossa. Alustavan kiinnostuksen ilmoittaminen ei sido sinua mihinkään.

 

Osallistumismaksu

Kirjallisen ja kattavan palautteen sisältävän kilpailuosallistumisen hinta on 1090 e + alv. 24 %. Hinta sisältää kahden henkilön osallistumisen Oma Media 2017 -päivään Helsingissä 23.11. (osallistumisten arvo 950 e + alv. 24 %). Mikäli ilmoitat mukaan kaksi mediaa, esimerkiksi yritysblogin/verkkosivun ja henkilöstömediasi, on yhteishinta 1635 e + alv. 24 %.

 

Jätä yhteystietosi, lähetämme sinulle lisätietoa katsauksesta ensimmäisten joukossa! >> (linkki aukeaa uuteen ikkunaan)

 

Yhteistyökumppaniksi Oma Media 2017 -kilpailuun tai -päivään?

Lisätiedot ja tiedustelut: Laura Kaustinen tai 09 135 7775