Jäsenistö

Tyypillinen ProComin jäsen on 41-vuotias korkeakoulutettu nainen, joka työskentelee yrityksessä tiedottajana tai viestintäpäällikkönä. Työpaikka sijaitsee pääkaupunkiseudulla.

Viestinnän ammattilaisista 89 % on naisia

Pääkaupunkiseudulla työskentelee 69 % viestijöistä

Yleisimmät tittelit

Jäsenistömme yleisimmät tittelit ovat:

  • viestintä- tai tiedotuspäällikkö 26 %
  • tiedottaja 25 %
  • viestinnän suunnittelija 8 %
  • viestintä-, tiedotus- tai markkinointijohtaja 7 %
  • muut tittelit 34 %.

Palkkaus

Mediaanipalkka alalla on:

ProComin jäsenistössä mediaanipalkka on hieman korkeampi:

Esittelyvideo

Tehtävät

Viestintäammattilaisten yleisimmät tehtävät ovat:

  • verkkosivujen sisällöntuotanto (45 % ilmoittaa yhdeksi kolmesta päätehtävästään),
  • sisäinen viestintä (39 %) ja
  • mediaviestintä (35 %).

Ammatillisen osaamisen kehittäminen

Keskimääräinen viestintäammattilainen aikoo kehittää seuraavan kahden vuoden aikana erityisesti:

  • sosiaalisen median tuntemustaan (51 % mainitsi yhdeksi kolmesta kehittämisen kohteesta) sekä
  • strategiaviestintäosaamistaan sekä viestinnän johtamistaitojaan (38 %).

Tilastotietojen lähde: Viestinnän ammattilaiset 2013 -tutkimus