Oma Media 2017: Sitra.fi vuoden paras sidosryhmämedia, KONE viesti henkilöstölleen voitokkaasti

Julkaistu: 23.11.2017

Kirjoittanut:


Katso kaikki uutiset

ProComin Oma Media -arvion Henkilöstömediat-kategoriassa ykkössijan vei KONE Oyj:n henkilöstölle suunnattu videosarja, uutislähetysmäisesti toteutettu MoveTV. Tuomariston mukaan KONEen huolella rakennetut “uutislähetykset” viestivät arvostusta henkilökuntaa kohtaan. Videoissa on erinomainen rytmi ja idearikas kuvitus sekä ihania, aitoja hetkiä, jotka saavat odottamaan lisää. Henkilöstö on saatu videoihin mukaan tavalla, josta paistaa ylpeys omasta työstä ja yrityksestä.

Sidosryhmämedioiden sarjassa tuomariston suurimmat kiitokset keräsi Sitran laadukas ja huippuunsa hiottu verkkosivusto. Raadin mukaan Sitra.fi -sivuston konsepti on poikkeuksellisen tarkkaan harkittu ja opastettu. Julkaisu on tulevaisuuden ääni ja tiedonlähde, josta löytyy tutkimustietoon perustuvaa faktaa ja näkemyksiä. Sivustolla on hyödynnetty kaikkia käytettävyyden perinteisiä hyviä käytäntöjä, mutta tuotu mukaan myös uusia oivalluksia ja hauskuutta, josta muut sivustot voivat ottaa oppia. Tuomariston mukaan sivusto henkii Sitran tavoitetta täydellisesti: se on suomalaisen tulevaisuuden näyteikkuna.

Sidosryhmämedioiden sarjassa palkittiin jaetulla kakkossijalla Kojamon Lumo-verkkolehden ja painetun Kodikas-lehden yhdistelmä, sekä K-ryhmän vahva kombinaatio, painettu Pirkka-lehti sekä sen verkkoversio. Molempien kohdalla tuomaristo kiitteli aiheiden runsautta sekä ammattimaisesti rakennettuja kokonaisuuksia, joissa verkko ja printti tukevat oivalla tavalla toisiaan.

Tuomaristo jakoi lisäksi seuraavat kunniamaininnat:

  • Esimerkillinen vuorovaikutuksen luoja: Neste Oyj:n Google+ -yhteisöt (henkilöstömediat)
  • Raikkain visuaalisuus: Oy Hartwall Ab:n Hartwall Point (sidosryhmämediat)
  • Upein uudistuja: JHL:n Motiivi-lehti (sidosryhmämediat)
  • Vahva luottamuksen rakentaja: Nordea Funds Oy:n Nordea Funds -verkkolehti ja uutiskirje (sidosryhmämediat)

 

Tuomaristo

Oma Media 2017 -tuomariston muodostivat:

  • Katja Alaja, tarinankertoja, viestintävalmentaja, ALTUsparks
  • Timo Berry, graafinen suunnittelija, CEO & Creative Director, Berry Creative
  • Jani Niipola, toimittaja, Kauppalehti ja Kauppalehti Optio
  • Heidi Selkäinaho, digiviestinnän ja käytettävyyden asiantuntija
  • Sami Sykkö, toimittaja

 

Lisätiedot

Laura Kaustinen, johtaja, koulutus ja kehittäminen, puh. (09) 135 7775, laura.kaustinen@procom.fi

Oma Media on ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n arvio ja kilpailu, jossa palkitaan vuoden parhaita sidosryhmä- ja henkilöstömedioita. Riippumaton tuomaristo analysoi mediat antaa arvioon osallistuvalle yhteisölle yksityiskohtaisen raportin median vahvuuksista ja kehittämiskohteista. Yrityksillä ja yhteisöillä on arviosta merkittävä hyöty omien medioidensa kehittämistyössä. Vuonna 2017 ensimmäistä kertaa järjestetyn arvion edeltäjä oli ProComin Lehtikatsaus, joka järjestettiin yli 20 kertaa.

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry on viestinnän ammattilaisten järjestö, joka toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on 2 800 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – tiedottajia, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät yksityisellä sektorilla, julkishallinnossa ja järjestöissä.

Kommentoi